Einde melkquota in 2015

Nu officieel:

Fischer Boel kondigt einde melkquota aan

Europees landbouwcommissaris Mariann Fischer Boel heeft het einde van de melkquota aangekondigd. Tijdens een ontmoeting met de top van de Europese zuivelindustrie stelde ze onomwonden dat de melkquota uiterlijk in 2015 verdwenen zijn.

Het is voor het eerst dat Fischer Boel zo duidelijk is over het einde van de quotering. De Europees landbouwcommissaris heeft het afgelopen half jaar wel regelmatig de suggestie gewekt dat de quota geleidelijk verdwijnen. Niettemin gingen diverse boerenbonden er nog van uit dat de quotering ook na 2015 zou blijven. ”Het belangrijkste punt voor mij op dit moment is mijn visie duidelijk maken: de melkquota moeten na 2015 niet een nieuwe levensduur krijgen”, aldus de landbouwcommissaris.

Om de overgang naar een quotumloos tijdperk te versoepelen overweegt Fischer Boel de quota de komende jaren te verruimen.

woensdag 24 januari 2007, Door: Agrarisch Dagblad, via zibb.nl

1 Response to “Einde melkquota in 2015”


  1. 1 jos van acht 27 Janeiro, 2007 às 10:19

    tegenwoordig lezen we overal dat het kwotum eraf gaat.
    Ik maak me zorgen hoe het verder moet met de balanswaarde
    van het aangekochte melkkwotum .
    Ik hoor van sommige collegas dat ze het kwotum nu al afschrijven ,maar ik heb nog niemand gesproken die controle heeft gehad , (en goedkeuring heeft van de inspecteur).
    Nu 2015 steeds concreter word zou het onderhand toch mogelijk moeten worden om ‘legaal’ bv. tot 2015 (in 8 jaar)
    af te mogen schrijven .
    Wat is het alternatief : in 2015 loopt het kwotum af en iets wat niet bestaat kan geen waarde hebben op je balans
    dus ‘enorm boekverlies ´in 2015 ?? ( compensavel ???)
    Mijn boekhoudster wil het kwotum niet afschrijven zonder dat ik met een ‘decr-lei nr. op de proppen kom waarin staat
    dat het officieel mogelijk is.
    wel heeft ze, naar aanleiding van mijn vragen ,contact gehad
    met iemand van CAP (ik dacht ´branco`)om een verzoek in te dienen om af te mogen schrijven, het zal je verbazen : ik heb niets meer gehoord .
    groeten ,jos


Deixe uma Resposta

“aangenaam kennis maken” | “prazer em conhecer”

Laat je email adres weten om per email nieuwe berichten op deze blog te ontvangen.

Junte-se a 20 outros seguidores

Fotos De Kennisclub

P1000655

P1000653

P1000650

P1000646

P1000642

Mais fotos

Stats

  • 110,626

RSS MelkenOverDeGrens.nl

  • Ocorreu um erro; é provável que o feed esteja indisponível. Tente novamente mais tarde.

RSS Melkveepublicaties van Wageningen UR

  • Ocorreu um erro; é provável que o feed esteja indisponível. Tente novamente mais tarde.

Archief | Archivos


