Boereblog boer Luc Callemeyn over Portugal…

De bloggende zelfkazer Luc Callemeyn uit Vlaanderen is met zijn studieclub op studie tour in Portugal geweest. Hij lijkt niet overtuigd van de charme van zuid Portugal voor koeienboeren. Dit is zijn eerste reactie, overgenomen vanaf Boereblog:

Ik ben al helemaal terug van weggeweest na 5 dagen Portugal melkveehouderij.
Het was er goed om rond te kijken, bedrijven te zien, van 200 tot 700 koeien (kleiner is niet interessant, groter is moeilijker te overzien), de streek te bekijken, te ervaren dat het vanaf nu tot september daar niet meer zal regenen, dat alles zal verdorren en afsterven, en dat ze alles terug zullen moeten inzaaien in september-oktober.
Tenminste, alles wat niet beregend is, maar dat kost handenvol geld en veel moeite en vooral veel water.
Ik verschiet er niks in dat de ruwvoederprijzen daar heel hoog zijn, als ze al te vinden zijn.
Ze mogen daar dan nog een iets hogere melkprijs hebben, ‘t is niks voor mij denk ik.

Zoals men zo dikwijls zegt, weer een ervaring rijker.
Zo winnen we altijd wel iets. Is het geen geld, het is dan wel verstand.

Men heeft mij vanuit de redactie Boer & Tuinder gevraagd om nog eens een Dagboek te produceren, ik denk dat ik het daar maar eens zal over hebben.

1 Response to “Boereblog boer Luc Callemeyn over Portugal…”


  1. 1 luc- Boerenblog 9 Junho, 2007 às 22:11

    Oei oei, strtaks krijg ik heel Portugal op mijn dak?
    De eerste indrukken zouden jullie blijkbaar doen vermoeden dat het geen leuke reis was?


Deixe uma Resposta

“aangenaam kennis maken” | “prazer em conhecer”

Laat je email adres weten om per email nieuwe berichten op deze blog te ontvangen.

Junte-se a 20 outros seguidores

Fotos De Kennisclub

P1000655

P1000653

P1000650

P1000646

P1000642

Mais fotos

Stats

  • 110,626

RSS MelkenOverDeGrens.nl

  • Ocorreu um erro; é provável que o feed esteja indisponível. Tente novamente mais tarde.

RSS Melkveepublicaties van Wageningen UR

  • Ocorreu um erro; é provável que o feed esteja indisponível. Tente novamente mais tarde.

Archief | Archivos


